Förstasida /  Vilkår

Köpvillkor

Trygg näthandel – Verified by Visa/Mastercard
Många är bekymrade för dålig säkerhet vid näthandel. Detta gäller framförallt när man skall betala med kreditkort. Därför använder vi oss av Bambora och Svea, som är en säker elektronisk betalningslösning för Visa och MasterCard. Med Bambora & Svea har kunden samma garantier och trygghet som vid den fysiska handeln.
Det är ingen lagring av kortnummer på web eller i nätbutiken.
All information om dig lagras krypterat i vår databas och behandlas konfidensiellt.
Vi har inte själva tillgång, eller lagrar din kortinformation. Endast speciellt betrodda anställda på Hotspring har tillgång till uppgifter om dig som kund. Vid registrering och köp lagrar vi följande information:

- För- och Efternamn
- Bostadsadress
- Telefonnummer
- Din e-post (ges inte vidare, neller säljs!)
- IP-adressen på maskinen du använder vid registrering och beställning.
- Vilka produkter du köpt

Vid betalning med Visa och MasterCard blir köpbeloppet reserverat på ditt konto. Vi belastar inte ditt konto/kort förrän produkterna sänts till dig. Reservation raderas automatiskt om ordern inte levereras, eller blir avbeställd. Detta tar mellan 3 – 7 dagar.

Avbeställning av order
Om du helt eller delvis önskar att avbeställa din order, måste du ge meddela oss om detta på telefon 08- 704 00 77. Detta måste ske innan vi plockar din order. Ha gärna ordernummer eller kundnummer för en snabb hantering.

14 dagars ångerrätt
Du har 14 dagars ovillkorlig ångerrätt. Enligt lagen om ångerrätt kan konsumenten säga upp avtalet utan att ange skäl inom 14 dagar efter att hela beställningen har mottagits, och den information som krävs enligt lagen om ångerrätt, kapitel 3, har mottagits i föreskrivet sätt. Under alla omständigheter löper tidsfristen ut senast 3 månader efter det att varan har mottagits, eller 1 år om information om ångerrätten inte har lämnats. Du förlorar inte ångerrätten genom att öppna en sändning av varor så länge varorna kan returneras i samma skick och kvantitet. Ett undantag görs för varor med försegling; här upphör ångerrätten i händelse av förseglingsbrott. Observera att du måste täcka returkostnaderna själv om du vill byta mot en annan artikel eller få tillbaka pengarna. Om du vill returnera / byta ut en produkt som inte är skadad / defekt, uppskattar vi om du meddelar detta via e-post post@hotspring.se innan du skickar tillbaka varan.

För ytterligere information om ångerrätt, se https://www.konsumentverket.se/

Retur av felaktig vara
Om du har haft otur och fått en eller flera produkter med fel eller skada, så skall du göra följande:

Sänd ett epost til post@hotspring.se där du förklarar vad som är fel, och/eller hur det uppstått så vi kan uppmärksammas på returneringen.

Sänd därefter produkten till:
HotSpring Massagebad AB
Drottningholmsvägen 197
167 53 BROMMA

Skicka INTE paketet som postorder - din retur kommer då inte att hämtas ut av oss.
Skicka istället som en vanlig brevpost eller postpaket. Bifoga en förklaring i paketet - det är mycket viktigt för oss att kunna felsöka, och kom ihåg att ange ditt fullständiga namn, adress, kundnummer och ditt beställningsnummer. Om vi inte kan leverera en ersättningsprodukt får du samma belopp som du betalade för varan som kreditering på ditt konto.

Alla våra produkter har 3 års garanti för konsument.

Beställningsinformation och fraktkostnader
Alla order behandlas kontinuerligt och varor som finns i lager skickas ut samma arbetsdag. Varor som inte finns i lager läggs automatiskt för beställning från våra leverantörer och skickas ut kontinuerligt när vi åter får dem i lager. Vi skickar endast varor inom Sveriges gränser. Vi accepterar följande kreditkort: Visa och MasterCard.

Felaktig prissättning och produktinformationVi förbehåller oss rätten att sälja ut produkter, prisförändringar, felaktig prisinformation och andra fel i information som visas i våra annonser och på www.hotspring.se. Alla priser på hotspring.se är självklart inklusive moms och, om inte annat anges. Om det visar sig att en artikel som du har beställt från oss har fel pris eller beskrivning skall du kontakta oss via e-post post@hotspring.se

Beställningsvaror
Vissa artiklar kan vara slut i lager eller har markerats som beställningsvara. Om så är fallet skickas artikeln till dig så snart våra leverantörer skickat dem till oss. Beställda varor har något längre leveranstid beroende på våra leverantörer. Om du har frågor angående detta kan du kontakta oss på post@hotspring.se innan du beställer.

Vårt ansvar som butik
Vi ser ett stort värde i att ha nöjda kunder. Vi önskar ge bästa möjliga service för att du som kund alltid skall vara nöjd. Vi försöker hela tiden att hålla alla våra kunder informerade om både status för beställningar och eventuella förseningar. Vi är engagerade i att behandla dig på bästa möjliga sätt och att svara på dina frågor. Alla förfrågningar skickas via e-post post@hotspring.se

Ditt ansvar som kund
Du som kund är skyldig att följa de villkor som ges när du köper från HotSpring Massagebad AB. Vi vill göra dig uppmärksam på att det är du som kund som måste täcka kostnaderna för returer av icke uthämtade paket.

Vi leverer din pakke med Postnord.

Du har to valg:

Postnord MyPack Collect - hent pakken din på nærmeste hentested
Pris: 99,- (fastpris for hele landet)
Fraktfrigrense: 1000,-
Postnord MyPack Home - få din pakke levert helt hjem
Pris: 199,- (fastpris for hele landet)

Top